Cách bật tính năng Power Pivot trong Excel
Start the Power Pivot add-in for Excel
Power Pivot is an add-in that you can use to perform powerful data analysis in Excel. The add-in is built into certain versions of Office, but by default, it’s not enabled.
Here’s how you enable Power Pivot before using it for the first time.
Power Pivot là một phần bổ trợ mà bạn có thể sử dụng để thực hiện phân tích dữ liệu mạnh mẽ trong Excel. Phần bổ trợ này được tích hợp vào một số phiên bản Office nhất định, nhưng theo mặc định, nó không được bật.
Đây là cách bạn bật Power Pivot trước khi sử dụng nó lần đầu tiên.
Go to File > Options > Add-Ins.
In the Manage box, click COM Add-ins> Go.
Check the Microsoft Office Power Pivot box, and then click OK. If you have other versions of the Power Pivot add-in installed, those versions are also listed in the COM Add-ins list. Be sure to select the Power Pivot add-in for Excel.
Vào File > Options > Add-Ins.
Trong hộp thoại Manage, click COM Add-ins> Go.
Check vào hộp Microsoft Office Power Pivot, rồi sau đó ấn OK. Nếu bạn đã cài đặt các phiên bản khác của phần bổ trợ Power Pivot, các phiên bản đó cũng được liệt kê trong danh sách COM Add-in. Đảm bảo chọn bổ trợ Power Pivot cho Excel.
Mở cửa sổ Power Pivot
Open the Power Pivot window
Click Power Pivot.
This is the tab where you work with Power Pivot PivotTables, calculated fields, and key performance indicators (KPIs), and creating linked tables.
Click Manage.
Now you’re in the Power Pivot window. Here you can click Get External Data to use the Table Import Wizard to filter data as you add it to your file, create relationships between tables, enrich the data with calculations and expressions, and then use this data to create PivotTables and PivotCharts.
Click Power Pivot.
Đây là tab nơi bạn làm việc với Power Pivot PivotTables, các trường được tính toán và chỉ báo hiệu suất chính (KPI) và tạo các bảng được liên kết.
Click Manage.
Bây giờ bạn đang ở trong cửa sổ Power Pivot. Tại đây, bạn có thể bấm Get External Data để sử dụng Trình hướng dẫn Nhập Bảng để lọc dữ liệu khi bạn thêm nó vào tệp của mình, tạo mối quan hệ giữa các bảng, làm phong phú dữ liệu bằng các phép tính và biểu thức, sau đó sử dụng dữ liệu này để tạo PivotTables và PivotCharts.
Xử lý lỗi: Power Pivot Ribbon không xuất hiện
Troubleshooting: Power Pivot ribbon disappears
In rare cases, the Power Pivot ribbon will disappear from the menu if Excel determines that the add-in is destabilizing to Excel. This might occur if Excel closes unexpectedly while the Power Pivot window is open. To restore the Power Pivot menu, do the following:
Go to File > Options > Add-Ins.
In the Manage box, click Disabled Items > Go.
Select Microsoft Office Power Pivot and then click Enable.
Trong một số trường hợp hiếm hoi, dải băng Power Pivot sẽ biến mất khỏi menu nếu Excel xác định rằng phần bổ trợ này đang gây mất ổn định cho Excel. Điều này có thể xảy ra nếu Excel đóng đột ngột trong khi cửa sổ Power Pivot đang mở. Để khôi phục menu Power Pivot, hãy làm như sau:
Vào Tab File > Options > Add-Ins.
Trong hộp thoại Manage, click Disabled Items > Go.
Chọn Microsoft Office Power Pivot và sau đó click Enable.
If the previous steps do not restore the Power Pivot ribbon, or if the ribbon disappears when you close and reopen Excel, try the following:
Close Excel.
Point to Start > Run and then type regedit.
In Registry Editor, expand this registry key:
If you have Excel 2013: HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Office > 15.0 > User Settings.
If you have Excel 2016: HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Office > 16.0 > User Settings
Right-click PowerPivotExcelAddin and then click Delete.
Scroll back up to the top of Registry Editor.
Expand HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Office > Excel > Addins.
Right-click PowerPivotExcelClientAddIn.NativeEntry.1 and then click Delete.
Close Registry Editor.
Open Excel.
Enable the add-in using the steps at the top of this article.
Nếu các bước trước đó không khôi phục ruy-băng Power Pivot hoặc nếu ruy-băng biến mất khi bạn đóng và mở lại Excel, hãy thử các cách sau:
Close Excel.
Point to Start > Run and then type regedit.
In Registry Editor, expand this registry key:
If you have Excel 2013: HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Office > 15.0 > User Settings.
If you have Excel 2016: HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Office > 16.0 > User Settings
Right-click PowerPivotExcelAddin and then click Delete.
Scroll back up to the top of Registry Editor.
Expand HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Office > Excel > Addins.
Right-click PowerPivotExcelClientAddIn.NativeEntry.1 and then click Delete.
Close Registry Editor.
Open Excel.
Enable the add-in using the steps at the top of this article.